Strategi Komunikasi Pemasaran Sip Studio Photography Melalui Media Instagram
Abstract
This study aims to determine the marketing communication process carried out by Sip Studio Photography through Instagram media. This study uses the theory of The Circular Model Of Some which includes four main aspects, namely share, optimize, manage, engage which aims to support effective marketing communication strategies carried out by Sip Studio Photography. The method used is a case study with a qualitative approach that is descriptive and the data collection technique uses the results of observations and interviews with several informants such as owners, admins and users of their services as well as observation and documentation. The results of this study indicate that Sip Studio Photography uses new media as a marketing communication strategy in order to adapt to changes experienced by consumers due to the development of information and communication technology.
Downloads
References
Ahmadi, M. (2020). Dampak Perkembangan New Media Pada Pola Komunikasi Masyarakat. Alamtara: Jurnal Komunikasi Dan Penyiaran Islam, 4(1), 26- 37.
Astuti, M., Mm, M. O. S., Matondang, N., Kom, S., & MM, M. T. (2020). Manajemen Pemasaran: Umkm Dan Digital Sosial Media. Deepublish.
Aurora, O., & Kurniawan, D. (2021). Manajemen Publikasi Akun Instagram Depok24jam Sebagai Media Penyebaran Informasi. Jurnal Ilmu Komunikasi, 11(2), 27-35.
Awali, H. (2020). Urgensi Pemanfaatan E-Marketing Pada Keberlangsungan Umkm Di Kota Pekalongan Di Tengah Dampak Covid-19. Balanca: Jurnal Ekonomi Dan Bisnis Islam, 2(1), 1-14
Azhary, M. A. (2015). Strategi Pemasaran Melalui Media Sosial Akun Twitter@ Coftofmks Dalam Meningkatkan Kunjungan Pelanggan Coffee Toffee Makassar. Universitas Hasanuddin.
Bahrudin, M., & Zuhro, S. (2016). Pengaruh Kepercayaan Dan Kepuasan Pelanggan Terhadap Loyalitas Pelanggan. BISNIS: Jurnal Bisnis Dan Manajemen Islam, 3(1), 1- 17.
Elsa Putri, E. (2023). Komunikasi Pemasaran Cafe Omdut Coffe Dalam Menarik Minat Konsumen Di Kecamatan Pangkalan Kerinci Kabupaten Pelalawan (Doctoral Dissertation, Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim Riau).
Erlyana, Y., & Setiawan, D. (2020). Analisis Komposisi Fotografi Pada Foto Editorial “Elephants” Karya Steve Mccurry. Titik Imaji, 2(2).
Febriana, A. (2021). Pemanfaatan Tik-Tok Sebagai Media Dakwah:(Studi Kasus Ustad Syam, Di Akun@ Syam_Elmarusy). Komunida: Media Komunikasi Dan Dakwah, 11(02), 180-194.
Firmansyah, A. (2020). Komunikasi Pemasaran. Pasuruan: Qiara Media, .
Hamzah, R. E., Manogari, R. R., & Shabrina, R. P. (2020). Strategi Komunikasi Pemasaran Kedai Kopi Kaman Dalam Meningkatkan Loyalitas Konsumen. Komunikata57, 1(1), 50-59.
Hidayati, N. (2021). Pemanfaatan Website Sekolah Sebagai Strategi Digital Marketing Di Madrasah Aliyah Unggulan Amanatul Ummah Surabaya. Jurnal Kependidikan Islam, 11(1), 111-133.
Kaharuddin, K. (2021). Kualitatif: ciri dan karakter sebagai metodologi. Equilibrium: Jurnal Pendidikan, 9(1), 1-8.
Kangean, S., & Rusdi, F. (2020). Analisis Strategi Komunikasi Pemasaran Dalam Persaingan E-Commrece Di Indonesia. Prologia, 4(2), 280-287.
Khasanah, I. (2019). Strategi Komunikasi Pemasaran Lasagna Larise Dalam Meningkatkan Penjualan. Jurnal Ilmu Komunikasi, 9(1), 85-99.
Khotimah, K. (2021). Fotografi Jurnalistik Sebagai Media Komunikasi Visual (Studi Pada Foto Jenazah Covid-19 Karya Joshua Irwandi) (Doctoral Dissertation, Iain Kudus). Konsep Dan Implementasi Terhadap Kesuksesan Organisasi. PT. Sonpedia Publishing Indonesia.
Krisnayana, R. (2016). Peran Komunikasi Bisnis Dalam Strategi Bisnis. Dialektika, 3(1). Kurnianto, Y. T. (2020). Pemanfaatan Media Sosial Instagram Sebagai MediaPromosi Pemasaran Minuman Di Banjarbaru (Studi Pada Akun Instagram@ Tempatbiasa. Kopi) (Doctoral Dissertation, Universitas Islam Kalimantan Mab).
Kusuma, S. S. (2022). Analisis Arah Cahaya Dalam Studio Fotografi. IMAJI: Film, Fotografi, Televisi, & Media Baru, 13(2), 144-152.
Marentek, M., Supit, V., & Mandey, N. (2020). Komunikasi Pemasaran. Kusniadji, S. (2016). Strategi Komunikasi Pemasaran Dalam Kegiatan Pemasaran
Ningsi, B. A. (2018). Analisis Kepuasan Pelanggan Atas Kualitas Produk Dan Pelayanan Dengan Metode Sem-Pls. Jurnal Statistika Dan Aplikasinya, 2(2), 8-16.
Produk Consumer Goods (Studi Kasus Pada PT Expand Berlian Mulia Di Semarang. Jurnal Komunikasi, 8(1), 83-98.
Puspitarini, D. S., & Nuraeni, R. (2019). Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Media Promosi. Jurnal Common, 3(1), 71-80.
Rachmawaty, A., & Siagawati, M. (2019). Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Sarana Membuka Peluang Bisnis Bagi Warga Di Desa Sindangsari. Tematik, 6(2), 184-196.
Rafiq, A. (2020). Dampak Media Sosial Terhadap Perubahan Sosial Suatu Masyarakat. Global Komunika: Jurnal Ilmu Sosial Dan Ilmu Politik, 3(1), 18-29.
Rahayu, L. P., & Susanti, A. (2022). Pengaruh Faktor Harga, Keamanan, Kemudahan, Dan Kepercayaan Terhadap Perilaku Belanja Online Dimasa Pandemi Covid-19. Ekonomi, Keuangan, Investasi Dan Syariah (Ekuitas), 3(3), 538-544.
Ramadhayanti, A. (2021). Pengaruh Komunikasi Pemasaran Dan Affiliate Marketing Terhadap Volume Penjualan. Al-Kalam: Jurnal Komunikasi, Bisnis Dan Manajemen, 8(1), 94-103.
Riyantie, M., Alamsyah, A., & Pranawukir, I. (2021). Strategi Komunikasi Pemasaran Kopi Janji Jiwa Di Era Digital Dan Era Pandemi Covid-
Sarastuti, D. (2017). Strategi Komunikasi Pemasaran Online Produk Busana Muslim Queenova. Visi Komunikasi, 16(01), 71-90.
Sari, A. C., Hartina, R., Awalia, R., Irianti, H., & Ainun, N. (2018). Komunikasi Dan Media Sosial. Jurnal The Messenger, 3(2), 69.
Setiadi, A. (2016). Pemanfaatan Media Sosial Untuk Efektifitas Komunikasi. Cakrawala- Jurnal Humaniora, 16(2).
Syahputro, E. N. (2020). Melejitkan Pemasaran Umkm Melalui Media Sosial.
Tahir, R., Aulia, D. I., Sunarto, S., Syahputra, H., Dewi, R., Muharam, D. D.,& Augustie, C. (2023). Manajemen Sumber Daya Manusia: Sebuah
Wibowo, B. S. (2022). Tantangan Dan Peluang Bisnis Di Masa Pandemi Covid- 19: Menarik Minat Beli Pelanggan Melalui Aplikasi E-Commerce, Endorsement Selebgram Dan Instagram Ads. Manajemen Dewantara, 6(2), 282-291.
Widyastuti, S. (2017). Manajemen Komunikasi Pemasaran Terpadu: Solusi Menembus Hati Pelanggan
Wijaya, H. (2020). Analisis Data Kualitatif Teori Konsep Dalam Penelitian Pendidikan. 19. WACANA: Jurnal Ilmiah Ilmu Komunikasi ,20(2),255-267.
Rahardjo, M. (2017). Studi kasus dalam penelitian kualitatif: konsep dan prosedurnya.
Rachmawati, I. N. (2007). Pengumpulan data dalam penelitian kualitatif: wawancara. Jurnal Keperawatan Indonesia, 11(1), 35-40.
Marâ, H., Priyanto, W., & Damayani, A. T. (2019). Pengembangan media pembelajaran tematik ular tangga berbagai pekerjaan. Mimbar PGSD Undiksha, 7(3).
Makbul, M. (2021). Metode pengumpulan data dan instrumen penelitian. Octaviani, R., & Sutriani, E. (2019). Analisis data dan pengecekan keabsahan.