Pengaruh Persepsi Biaya Brand Image Dan Promosi Terhadap Keputusan Mendaftar Kuliah di Politeknik LP3I
Abstract
Higher education plays a strategic role in preparing human resources competent in the industrial world. Politeknik LP3I, as a vocational education institution, faces challenges in attracting prospective students amidst increasingly tight competition. This study aims to analyze the influence of cost perception, brand image, and promotion on prospective students' decisions to enroll at Politeknik LP3I. The research method used is descriptive qualitative research with a literature review, utilizing articles, journals, theses, and other related studies. The data used in this study is secondary data, obtained through documentation of literature studies. The findings indicate that cost perception, brand image, and promotion significantly affect prospective students' decisions to enroll at Politeknik LP3I. Affordable cost perceptions, positive brand image, and effective promotion increase prospective students' interest in choosing Politeknik LP3I for higher education. This study provides valuable insights for the management of Politeknik LP3I to formulate more effective marketing strategies.
Downloads
References
Aisyah Solehati, S. E. (2018). Pengaruh Brand Image Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen (Studi Kasus Kepada Keputusan Mahasiswa Untuk Kuliah Di Politeknik LP3I Bandung). ATRABIS Jurnal Administrasi Bisnis (e-Journal), 4(1), 1-9.
Anim, A., & Indiani, N. L. P. (2020). Pengaruh promosi dan kualitas layanan terhadap keputusan pembelian kembali. Jurnal Ilmiah Manajemen Dan Bisnis, 5(1), 99-108.
Dharmawan, D. I., & Setiawan, H. (2020). Pengaruh Experiential Marketing Terhadap Citra Politeknik LP3I. ATRABIS: Jurnal Administrasi Bisnis, 6(1), 46-59.
Fauzi, M., & Hasibuhan, S. (2021). Analisis Pengaruh Adanya Iklan Shoppe Di Media Televisi Terhadap Minat Beli Pada Mahasiswa Politeknik Lp3i Kampus Medan Marelan. Jasmien, 1(03), 47-56.
Fikri, S., Wiyani, W., & Suwandaru, A. (2016). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Dan Loyalitas Mahasiswa (Studi pada Mahasiswa Strata I Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu PolitikUniversitas Merdeka Malang). Jurnal bisnis dan manajemen, 3(1).
Hajatina, H. (2024). Strategi Promosi Media Sosial Dan Pengaruhnya Terhadap Keputusan Mahasiswa Dalam Memilih Institusi Pendidikan Tinggi. Jurnal Manajemen Dan Bisnis, 2(3), 136-146.
Hana, H., Arpianto, I. Y., ST, M., Erdani, Y., Ing, D. E., Hanna, R. N., ... & Rusli, H. (2024). Manajemen Pendidikan Vokasi dan Manajemen Pelatihan Keterampilan. Penerbit Adab.
Karamang, E. (2022). Pengaruh Social Media Marketing dan Brand Image Terhadap Keputusan Memilih Pada Sekolah Bisnis Di Bandung. MANNERS (Management and Entrepreneurship Journal), 5(1).
Kurniawan, R. (2023). Pengaruh Citra Institusi, Publisitas, Pemasaran Digital Terhadap Keputusan Mahasiswa Serta Implikasinya Terhadap Nilai Pelanggan Dengan Implementasi Link & Match Sebagai Moderasi (Survei Pada Politeknik Lp3i Di 6 Kampus Di Indonesia) The Influence Of Institutional Image, Publicity Digital Marketing On Student Decisions And Their Implications On Customer Value With Link & Match Implemention As Moderation (A Survey On Six Polytechnic Of Lp3i In Indonesia) (Doctoral dissertation, UNIVERSITAS PASUNDAN).
Munir, M., & Ma'sum, T. (2022). Strategi Membangun Brand Image Lembaga Pendidikan. INTIZAM: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 5(2), 22-41.
Mustari, M., & Rahman, M. T. (2014). Manajemen pendidikan.
Nurlia, T. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Harga Dan Citra Merek Terhadap Kepuasan Mahasiswa. Jurnal Lentera Bisnis, 8(2), 104.
Nurvianti, E., Solihin, D. A., & Sofyana, M. N. (2023). Pengaruh Life Style World Of Mouth dan Brand Image Terhadap Minat Kuliah di Kampus LP3I Banten. Co-Value Jurnal Ekonomi Koperasi dan kewirausahaan, 14(6).
Permadi, I., Riswandi, R., & Fathussyaadah, E. (2023). Kualitas Produk Persepsi Harga dan Dampaknya terhadap Keputusan Pembelian Produk Kesehatan Madu Pramuka Studi pada Konsumen Madu Pramuka di Wilayah Sukabumi dan Cianjur. Digital Economic, Management and Accounting Knowledge Development (DEMAnD), 5(1), 99-107.
Sefudin, A. (2017). Redefinisi bauran pemasaran (marketing mix)ā4Pā ke ā4Cā(Studi Kasus pada Universitas Indraprasta PGRI). JABE (Journal of Applied Business and Economic), 1(1), 17-23.
Sholihannisa, L. U., & Juliawati, P. (2020). Manajemen Pembelajaran Model Block System Learning pada Pendidikan Tinggi Vokasi di Politeknik LP3I. TEMATIK, 7(1), 21-37.