Strategi Pemberdayaan UMKM Untuk Meningkatan Penjualan Kripik Tempe Hifary Desa Sampiran Kecamatan Talun Kabupaten Cirebon

Authors

  • Annisa Izzatul Jannah Politeknik LP3I Kampus Cirebon
  • Asri Isnaeni
  • Triyani

DOI:

https://doi.org/10.38204/darmaabdikarya.v2i2.1726

Keywords:

Tempe Chips, KKN, UMKM

Abstract

The community Service Program (KKN) is a community service program that is mandatory for university students in Indonesia. Thus, KKN not only provides benefits for students in terms of developing practical skills and understanding of society, but also supports the growth and aspirations of UMKM at the local level. In the KKN activity, group 1 conducted a survey of Small and Medium Enterprises (UMKM) Tempe Chips Hifary Jl. Kaligandu, RT 01/ RW 03, Sampiran, Talun, Cirebon Regency. The aim is to increase sales, develop the business to make it more advanced and collaborate between KKN and UMKM, which is a strategic step to move the wheels of the local economy while providing real social benefits. During the KKN activities, group 1 provided counseling and assistance to UMKM activist. Hopefully this activity can provide benefits for partners so they can develop their business.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Lestari, N. T., & Ulya, H. N. M. (2021). Upaya Peningkatan Penjualan Melalui Strategi Labeling Usaha Keripik Tempe di Desa Glonggong. Abdimas Indonesian Journal, 1(1), 19-34.

Shauqi, A. (2019). Strategi pemberdayaan industri keripik tempe dalam upaya meningkatkan kesejahteraan masyarakat: Studi Pada Paguyuban Sentra Industri Keripik Tempe Sanan Di Kelurahan Purwantoro Kecamatan Blimbing Kota Malang (Doctoral dissertation, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim).

Rochmah, S., & Indartuti, E. (2022). PEMBERDAYAAN UMKM KRIPIK TEMPE YANG DILAKUKAN OLEH PEMERINTAH KELURAHAN MANISRENGGO DI KOTA KEDIRI. PRAJA observer: Jurnal Penelitian Administrasi Publik (e-ISSN: 2797-0469), 2(06), 109-115.

Zelvianagita, F., & Prathama, A. (2023). UPAYA DINAS KOPERASI DAN UKM DALAM PEMBERDAYAAN UMKM KERIPIK TEMPE DI DESA KARANGTENGAH PRANDON KABUPATEN NGAWI. Journal Publicuho, 6(2), 702-715.

Rahmawati, Y., & Dhewantara, S. (2022). Strategi Pemberdayaan Kripik Tempe Melalui Media Sosial di Sukoharjo. Amaluna: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 1(1), 1-7.

Utari, E. D., & Nurhidayati, M. (2023). Meningkatkan Omzet Penjualan Keripik Tempe “Wicontris” dengan Pemanfaatan Media Sosial sebagai Sarana Promosi di Desa Widorokandang Kecamatan Sidorejo Kabupaten Magetan. Amaluna: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 2(1), 62-76.

Anggraeni, P., Sunarti, S., & Mawardi, M. K. (2017). Analisis swot pada umkm keripik tempe amel malang dalam rangka meningkatkan daya saing perusahaan (Doctoral dissertation, Brawijaya University).

Sumiatin, D., & Susilo, A. (2021). Strategi Pengembangan Usaha Industri Pembuatan Kripik Tempe di Desa Karangtengah Prandon Kabupaten Ngawi (Doctoral dissertation, Universitas Muhammadiyah Surakarta).

Downloads

Published

2023-12-30

How to Cite

Annisa Izzatul Jannah, Asri Isnaeni, & Triyani. (2023). Strategi Pemberdayaan UMKM Untuk Meningkatan Penjualan Kripik Tempe Hifary Desa Sampiran Kecamatan Talun Kabupaten Cirebon. Darma Abdi Karya, 2(2), 177–184. https://doi.org/10.38204/darmaabdikarya.v2i2.1726