Pengaruh Harga dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Di Kandang Kopi Tasikmalaya
Keywords:
Price, Service Quality, Customer SatisfactionAbstract
This project aims to see the effect of price and service quality on consumer satisfaction. The independent variable used is a sample of the variables used is standard operating procedures. The population in this project is members or consumers who come more than twice to use with a total of 50 consumers. The data collection technique was carried out using a study questionnaire, while the data analysis technique was using SPSS. The results of this study conclude that price and service quality have a positive and significant effect on consumer satisfaction at Kandang Kopi
Downloads
References
Ali, Muhammad. 2006. Kamus Lengkap Bahasa Indonesia Modern. Cetakan Pertama. Jakarta: Pustaka Amani.
Arikunto, Suharsimi. 2006. Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Edisi Revisi VI. Jakarta: Rineka Cipta.
Anastasia Diana. 2003. Total Quality Manajemen. Edisi Revisi. Andy: Yogyakarta
Cravens, David. 1996. Pemasaran Strategis. Jakarta: Erlangga.
Harto, B. (2022). Strategi Bersaing Dalam Kewirausahaan. In d. Budi Harto, Kewirausahaan (Peluang dan Tantangan E-Commerce) (pp. 155-168). Bandung: Media Sains Indonesia.
Harto, B., Fachrurazi, & dkk. (2021). Dasar Manajemen Bisnis. Batam: Cendekia Mulia Mandiri.
Harto, B., Rozak, A., & Rukmana, A. Y. (2021). Strategi Marketing Belah Doeren Melalui Digital MarketingTerhadap Keputusan Pembelian Dimediasi Brand Image. ATRABIS Jurnal Administrasi Bisnis, 7(1), 67-74.
Hasibuan, Malayu S.P. 2002. Manajemen Sumber Daya Manusia. Edisi Revisi. Jakarta: PT. Bumi Aksara.
Kotler, Philip, Keller, Kevin Lane. 2007. Manajemen Pemasaran. Edisi Kedua Belas. Jakarta: Indeks.
Ghozali, Imam. Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program SPSS. Semarang: BP-Universitas Diponegoro, 2006.
J, Supranto., Limakrisna Nandan (ed.). Prilaku Konsumen dan Strategi Pemasaran. Jakarta: Mitra Wacana Media, 2011.
Jayakusumah, Herdi.2011. Analisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Konsumen dalam Keputusan Pembelian Teh Celup Sariwangi (Studi Kasus pada Masyarakat Kota Bekasi), (Skripsi S1, Uin Syarif Hidayatullah, Jakarta).
Kasmir, Jakfar. 2012. Studi Kelayakan Bisnis. Jakarta: Prenadamedia Group.
Kotler, Philip. 2001. Manajemen Pemasaran. Jakarta: Salemba Empat.
Kieso, Donald E., Et al., 2005. Intermediate Accounting. Edisi keduabelas. John & Sons (Asia) pte ltd, United State.
Putong, Iskandar. 2002. Ekonomi Mikro dan Makro. Jakarta: Ghalia Indonesia.
Prasetyo, Bambang, Jannah, Lina Miftahul. 2010. Metode Penelitian Kuantitatif: Teori dan Aplikasi. Jakarta: Rajawali Pers.
Priyanto, Dwi. 2011. Buku Saku SPSS Analisis Satistic Data. Lebih Cepat Dan Akurat. Yogyakarta: Mediakom.
Sugiyono. (2012). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabet
Umar, Husein. 1997. Study Kelayakan Bisnis. Edisi Ketiga. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.
Robbins, SP, Hakim, TA. 2016. Perilaku Organisasi. Jakarta: Salemba empat. Edisi 16. Halaman 336. ISBN: 978-979-061-515-1
Tjiptono, Fandy. 2006. Manajemen Jasa. Edisi IV. Yogyakarta: CV. Andi Offset.
Tjiptono, Fandy. 2000. Perspektif Manajemen dan Pemasaran Kontemporer. Yogyakarta: Andi.