Pengaruh Harga dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Di Kandang Kopi Tasikmalaya
Abstract
This project aims to see the effect of price and service quality on consumer satisfaction. The independent variable used is a sample of the variables used is standard operating procedures. The population in this project is members or consumers who come more than twice to use with a total of 50 consumers. The data collection technique was carried out using a study questionnaire, while the data analysis technique was using SPSS. The results of this study conclude that price and service quality have a positive and significant effect on consumer satisfaction at Kandang Kopi
Downloads
References
Ali, Muhammad. 2006. Kamus Lengkap Bahasa Indonesia Modern. Cetakan Pertama. Jakarta: Pustaka Amani.
Arikunto, Suharsimi. 2006. Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Edisi Revisi VI. Jakarta: Rineka Cipta.
Anastasia Diana. 2003. Total Quality Manajemen. Edisi Revisi. Andy: Yogyakarta
Cravens, David. 1996. Pemasaran Strategis. Jakarta: Erlangga.
Harto, B. (2022). Strategi Bersaing Dalam Kewirausahaan. In d. Budi Harto, Kewirausahaan (Peluang dan Tantangan E-Commerce) (pp. 155-168). Bandung: Media Sains Indonesia.
Harto, B., Fachrurazi, & dkk. (2021). Dasar Manajemen Bisnis. Batam: Cendekia Mulia Mandiri.
Harto, B., Rozak, A., & Rukmana, A. Y. (2021). Strategi Marketing Belah Doeren Melalui Digital MarketingTerhadap Keputusan Pembelian Dimediasi Brand Image. ATRABIS Jurnal Administrasi Bisnis, 7(1), 67-74.
Hasibuan, Malayu S.P. 2002. Manajemen Sumber Daya Manusia. Edisi Revisi. Jakarta: PT. Bumi Aksara.
Kotler, Philip, Keller, Kevin Lane. 2007. Manajemen Pemasaran. Edisi Kedua Belas. Jakarta: Indeks.
Ghozali, Imam. Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program SPSS. Semarang: BP-Universitas Diponegoro, 2006.
J, Supranto., Limakrisna Nandan (ed.). Prilaku Konsumen dan Strategi Pemasaran. Jakarta: Mitra Wacana Media, 2011.
Jayakusumah, Herdi.2011. Analisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Konsumen dalam Keputusan Pembelian Teh Celup Sariwangi (Studi Kasus pada Masyarakat Kota Bekasi), (Skripsi S1, Uin Syarif Hidayatullah, Jakarta).
Kasmir, Jakfar. 2012. Studi Kelayakan Bisnis. Jakarta: Prenadamedia Group.
Kotler, Philip. 2001. Manajemen Pemasaran. Jakarta: Salemba Empat.
Kieso, Donald E., Et al., 2005. Intermediate Accounting. Edisi keduabelas. John & Sons (Asia) pte ltd, United State.
Putong, Iskandar. 2002. Ekonomi Mikro dan Makro. Jakarta: Ghalia Indonesia.
Prasetyo, Bambang, Jannah, Lina Miftahul. 2010. Metode Penelitian Kuantitatif: Teori dan Aplikasi. Jakarta: Rajawali Pers.
Priyanto, Dwi. 2011. Buku Saku SPSS Analisis Satistic Data. Lebih Cepat Dan Akurat. Yogyakarta: Mediakom.
Sugiyono. (2012). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabet
Umar, Husein. 1997. Study Kelayakan Bisnis. Edisi Ketiga. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.
Robbins, SP, Hakim, TA. 2016. Perilaku Organisasi. Jakarta: Salemba empat. Edisi 16. Halaman 336. ISBN: 978-979-061-515-1
Tjiptono, Fandy. 2006. Manajemen Jasa. Edisi IV. Yogyakarta: CV. Andi Offset.
Tjiptono, Fandy. 2000. Perspektif Manajemen dan Pemasaran Kontemporer. Yogyakarta: Andi.